Resort aan zee - Reisverslag uit Pemuteran, Indonesië van Marjolein en Huub - WaarBenJij.nu Resort aan zee - Reisverslag uit Pemuteran, Indonesië van Marjolein en Huub - WaarBenJij.nu

Resort aan zee

Door: HuubMarjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Huub

09 Juni 2010 | Indonesië, Pemuteran

Zondag 6 juni

Het is alweer prachtig weer en we gaan naar het strand van Kuta. Dit is op zondag ook erg geliefd bij de Balinese bevolking. Als toerist kun je er niet zitten zonder elke minuut lastig gevallen te worden door allerlei verkopers: ijs, sarongs, McDonalds, noem maar op, ze komen allemaal voorbij. Na het mooie strand van gisteren hadden we het dan ook snel gezien, maar door de drukte duurde de taxirit naar het hotel wat langer dan verwacht. En waarom hadden wij nou de enige taxi zonder airco? De heerlijke rijsttafel die we ’s avonds aten maakte alles weer goed.

Maandag 7 juni

Om 9 uur werden we opgehaald door chauffeur met een Nederlands sprekende vrouwelijke gids, ze heette Putu en was 25 jaar. De hele dag in de auto kon zij ons veel vertellen over de plaatselijke gewoonten en gebruiken, erg interessant.

Het was een lange rit begint, dwars door Bali. We bezochten eerst het Alas Kedaton, een tempel waar 700 apen wonen die vrij rondlopen en waar we natuurlijk mee op de foto moesten. Vervolgens gingen we koffie proeven op een kleine ecofarm, waar allerlei soorten planten groeiden en waar we echte Bali koffie konden proeven, zelfs de uitgepoepte koffiebonen van een vosje (koffie luak, een delicatesse naar het schijnt, maar wij lieten dit aan ons voorbij gaan, bovendien was het peperduur). Ook bezochten we nog een lokale markt en een tempelcomplex aan het Bratanmeer.

Uiteindelijk stopten we bij onze nieuwe locatie, Taman Sari Cottages in Permuteran. Het ligt aan zee en ziet er prachtig uit. We hebben een knus huisje met een buitendouche en toilet en ’s avonds is het er echt sprookjesachtig verlicht! Hier houden we het wel een paar dagen vol.

Dinsdag 8 juni
Vandaag was Huub niet helemaal lekker, dus rustig aan gedaan. Het resort is helemaal gericht op relaxen, strand en zwemmen. We genieten ervan en komen helemaal tot rust. Bovendien vierden we dat we vandaag 32 jaar geleden verkering kregen, waar kan dat beter dan op zo’n romantische plek?

Woensdag 9 juni
De spa op het resort biedt allerlei lekkere behandelingen en we kozen er allebei een uit. De twee dames namen ons stevig onder handen, de massage van Marjolein eindigde in een bloemetjesbad annex jacuzzi, de bloemetjes raceten door het bad. Voor het eerst hebben we hier gesnorkeld, helaas is het de laatste dagen wat meer bewolkt, zodat de zee wat minder helder is volgens de mannen van de duikclub hier.

• 09 Juni 2010 - 10:37

Mama:

Zo kunnen jullie het nog wel uithouden met al die mooie bezienswaardigheden en niet te vergeten, het mooie weer.
    hopelijk is Huub weer opgeknapt.Ik heb gisteren geen telefoon gekregen want dat had ik kunnen zien,misschien geen goede verbinding.
    nou weer veel liefs van mama.

• 10 Juni 2010 - 11:19

Corry:

Hoi Marjolein en Huub,
    Van Gerry kreeg ik jullie weblog adres. Zo te lezen hebben jullie het geweldig naar je zin. De 1e foto's zien er ook uit om jaloers op te worden. Nog veel plezier en pas op hé voor al die apen!
    Groetjes,
    Corry & Ad